Valg af mobil abonnement

mandag, september 26, 2011

Op til 90% af den Danske befolkning har en mobil telefon og det estimeres, at der i gennemsnit bliver
solgt 1.6 millioner nye telefoner, hvert år. Taget i betragtning, at så stor en andel af befolkningen har en
mobil telefon kommer det store udvalg af mobil selskaber heller ikke bag på nogen.

Problemet er nu ikke længere, hvilken model af telefon man skal anskaffe sig men også i højere grad, hvilket abonnement.
Teenager og unge vil, som udgangspunkt vælge mobil abonnementer med gratis sms, hvor forbruget af de
små beskeder ikke koster noget. Den mere modne befolkning vil typisk lægge mere vægt på, hvor længe
det er muligt at tale til en billig pris. En ny faktor, som man skal tage med i overvejelsen er data-forbruget,
hvilket er et must ved de nyere smart phones, hvilke benytter sig af det mobile internet.

Et godt råd er at undersøge både priserne på mobil telefonerne, men også prisen på abonnementet. Som
udgangspunk er der altid mindst et abonnement der passer til, hver person.